۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۶۰۹۰۹۸
آیت الله جنتی:

امام با پشتوانه الهی قاطعانه در برابر طواغیت ایستاد | قدردان انقلاب باشیم

امام با پشتوانه الهی قاطعانه در برابر طواغیت ایستاد | قدردان انقلاب باشیم
رییس مجلس خبرگان با بیان این که امام با پشتوانه الهی در برابر طاغوت ایستادند، گفت: انقلاب با رهبری امام و به پشتوانه الهی و حضور مردم در صحنه به پیروزی رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری امروز در ویژه برنامه تلویزیونی سمت خدا که از شبکه سوم سیما پخش شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدا به ویژه شهدای 15 خرداد گفت: امام بزگوار ما شهید پرور بودند و هرچه داریم از وجود با برکت ایشان است.

وی افزود: سنت شهادت سال ها فراموش شده بود اما امام جهاد و شهادت فی سبیل الله را مطرح و احیا کردند، 15 خرداد از برکات وجود امام بود که مردم کفن پوش در برابر دشمن ایستادند و جان خود را آگاهانه فدای اسلام و انقلاب کردند.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که 15 خرداد منشأ حرکات جدی انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: هرچه می توانیم باید یاد شهدا را گرامی بداریم و راه امام و شهدا را ادامه بدهیم، شهدا از همه چیز زندگی خود گذشتند و جهاد کردند و باید راه آنان ادامه داده شود.

وی با تبریک عید فطر به مسلمین به ویژه ملت مسلمان ایران ادامه داد: باید این روز مبارک را جشن بگیریم و خوشحال باشیم که ماه مهمانی خدا را گذرانده ایم، خوش به حال کسانی که از فرصت های ناب ماه مبارک رمضان استفاده کردند و سختی ها را به جان خریدند تا آثار مثبت بندگی را مشاهده کنند.

آیت الله جنتی در بخش دیگر سخنان خود با طرح این سؤال که انسان برای شروع اصلاح خود و جامعه باید از کجا شروع کند، ابراز داشت: مسائل عبادی و اخلاقی در جای خود وجود دارد اما مسأله ای که زیربنای همه مسائل محسوب می شود توحید و تقوای الهی است.

وی عنوان کرد: دعوت همه پیامبران بر مبنای توحید بوده است، اگر ضعف هایی در روحیات، اخلاقیات و عبادات وجود دارد ناشی از ضعف ایمان به خدا است، اگر انسان خدا را حاضر و ناظر بداند گناه نخواهد کرد و به وظایف خود به خوبی عمل می کند.

رییس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: چگونه می شود که آثار الهی در برابر چشمان انسان باشد اما آیات الهی را نبیند، گاهی انسان به واسطه اعمال خود کور می شود نمی تواند آیات الهی را ببیند.

وی اضافه کرد: باید درباره امام و انقلاب فکر کنیم و قدردان آن باشیم، پیروزی انقلاب اسلامی نیز از نشانه های الهی است، زمانی که ما در مدرسه فیضیه بودیم شخصیت بزرگواری و متینی مانند امام تدریس می کردند و ما نیز شاگرد ایشان بودیم.

آیت الله جنتی با بیان این که امام با پشتوانه الهی در برابر طاغوت ایستادند، گفت: باید درباره این که انقلاب چگونه در برابر قدرت های مادی پیروز شد فکر کنیم و بدانیم که انقلاب به پشتوانه الهی و حضور مردم در صحنه به پیروزی رسیده است.

وی افزود: همان زمان همه می گفتند مگر می شود با آمریکا، شاه و ساواک مقابله کرد اما امام راحل با تکیه بر قدرت الهی و با همراهی مردم مصمم بودند انقلاب را به پیروزی برسانند و با عنایت الهی این مسأله مهم را محقق کردند، اگر راه مقاومت، استقامت، توکل بر خدا و جهاد در راه خدا را داشته باشیم قرآن ما را هدایت می کند و خداوند یاور مردم خواهد بود.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حضرت امام هیچگاه از تهدیدات و دشمنان داخلی و خارجی نترسید، اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب انواع توطئه ها علیه انقلاب صورت گرفت اما باور امام این بود که خدا هست و باید در راه الهی مقاومت کرد.

وی ادامه داد: دشمنان باور نمی کردند که جمهوری اسلامی بتواند بر پای خود بایستد و وقتی انقلاب پیروز شد گفتند که جمهوری اسلامی نهایتا 6 ماه دوام می آورد، دشمن همین تفکر را در 8 سال مقدس داشت و تصور می کرد می تواند ایران اسلامی را شکست دهد اما شکست خوردند.

آیت الله جنتی با تأکید بر این که امام راحل قدرت الهی را غالب بر همه قدرت ها می دانست، ابراز داشت: حضرت امام با همین باور و با جهاد در راه خدا انقلاب را به پیروزی رساندند و امروز باید حافظ این انقلاب الهی باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که یکی از اعمال مورد توجه خداوند متعال گره گشایی از کار مردم است، عنوان کرد: اگر انسان می خواهد مورد توجه و عنایت خدا باشد باید به گره گشایی از امور مردم اهتمام داشته باشد.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امام راحل با تصمیم مهم خود کمیته امداد را راه اندازی کردند تا از امور مردم نیازمند گره گشایی شود اما وجود این نهاد به ویژه با توجه به گرانی های عجیب و کاهش ارزش پول کافی نیست و مردم هم باید مشارکت داشته باشند؛ گره گشایی از کار مردم باید همراه با رعایت آبروی افراد باشد.

وی با اشاره به سیره علمای بزرگ شیعه اضافه کرد: رمز ماندگاری و موفقیت علمای بزرگ خداباوری بود به ویژه این که در دوران ستمشاهی در برابر ناملایمات ایستادگی کردند و سعی در پیشبرد اهداف دین الهی داشتند، این علمای بزرگ با اقل معیشت برای خدا زندگی کردند چرا که به دنبال آخرت بودند.

آیت الله جنتی جامعه اسلامی و جوانان را به تقوای الهی و تفکر در آیات الهی توصیه کرد و گفت: تفکر در آیات و آثار الهی انسان را به خدا می رساند.

محمد قمین
ارسال نظرات